<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8048503654020264196\x26blogName\x3dBadan+Latihan+Dakwah+Islamiah+(BALADI...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://baladi-malaysia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://baladi-malaysia.blogspot.com/\x26vt\x3d6887039431785296270', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 

MENU

INTRANET

INTERAKSI

ARTIS KAMI

DOWNLOAD

PROMOSI

TERKINI

TERKUMPUL

HIPERRANGKAI

BADAR 1 MALAYSIA

GEDUNG NASYID

Jumlah Ziarah

Semenjak
23 Sya'ban 1428 H
4 September 2007 M


Penziarah Online
web tracker

Kempen Boikot Israel

Direktori Halal
Masukkan No.Kod Bar :



Radio Ikim.fm




Sahabat BALADI

Assalamualaikum dan Ahlan
Wasahlan, Tetamu. Silakan
Log In atau Daftar.



Login with username, password
and session length
Demi Masa

Anugerah Media Islam Negara (AMIN)




Secoret Bicara Dari Unit Penyelenggara ICT dan MULTIMDIA BALADI 2008
 

Syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya BADAN LATIHAN DAKWAH ISLAMIAH (BALADI), MAAHAD DARUL ANUAR dapat membangun laman webnya tersendiri.

Penerokaan dan pembabitan dalam bidang Teknologi Maklumat Dan Komunikasi (ICT) adalah merupakan satu keperluan semasa yang dapat membantu memenuhi kehendak pasaran termasuk dalam bidang pendidikan dengan lebih pantas dan efisien.

Saya berharap agar guru-guru, pelajar-pelajar dan mereka yang terlibat agar memanfaatkan kelebihan yang ada sebaik mungkin khususnya berkaitan sistem penyampaian maklumat, pengurusan sekolah, profesionalisme guru, kecemerlangan akademik dan akhlak pelajar. Dan sekalong tahniah kepada semua pihak yang telah mengerah keringat melayarkan BALADI dipersada seiring tuntutan semasa.


Penulisan
 
Jumaat, 26 Disember 2008

Israel Geram Dengan Roket-roket Hamas

Perdana Menteri Israel Ehud Olmert meminta warga Gaza untuk menghentikan tembakan roket Hamas ke wilayah Israel. Sementara Menteri luar negara Israel Tzipi Livni menyatakan sudah "tidak tahan" melihat hentaman tembakan roket Hamas.

Dalam wawancara dengan televisi al-Arabiya, Olmert menyatakan pihaknya tidak ingin berperang, dengan melawan rakyat Palestine tapi hanya ingin melawan Hamas. "Jangan biarkan Hamas melakukan tindakan yang bertentangan dngan nilai-nilai Islam, yang menempatkan Anda dalam bahaya," kata Olmert seolah lupa bahawa serangan yang dilakukan Israel selama satu tahun lebih, dan serangan-serangan pihak Israel telah membuat rakyat Palestine di Jalur Gaza menderita.

Di Kairo, Menteri luar negara Israel Tzipi Livni mengatakan ia sudah "tidak tahan" melihat perkembangan situasi setelah selesainya kesepakatan gencatan senjata antara Israel-Hamas di Gaza.

"Apa yang dilakukan Hamas sudah cukup. Hamas harus faham bahawa kami ini hidup damai, dan itu ertinya Israel tidak akan membiarkan situasi ini berkepanjangan," ungkap Livni di sela-sela pertemuan dengan Presiden Mesir Husni Mubarak.
Pada kesempatan itu Livni mengatakan, ia datang ke Mesir bukan untuk "menyetujui operasi militer ke Jalur Gaza" tapi "untuk mendiskusikan situasi Israel dan apa yang harus dilakukan Israel untuk melindungi warganya."

Sementara itu, Mesir meminta Hamas dan Israel untuk menahan diri, dan meminta mereka memulakan kesepakatan baru antara keduanya, dapat diwujud kembali. Menteri luar Mesir Ahmed Aboul Gheit dalam keterangan pers bersama Livni menegaskan bahawa Mesir tidak akan berhenti melakukan upaya tempat perantaraan sepanjang pihak-pihak yang bertikai menginginkannya.

"Tapi susah bagi saya membayangkan, bahawa kita dapat meyakinkan kedua belah pihak untuk kembali melakukan gencatan senjata selagi masih ada sikap kekerasan," kata Gheit.

Para pejuang Hamas menembakkan roket-roketnya ke wilayah Israel, sebagai respon atas serangan udara Israel ke Rafah yang menewaskan seorang warga Palestine

Abbas Ajak "Damai" Hamas


Hari Khamis kelmarin, Presiden Palestine Mahmud Abbas mengajak Hamas untuk kembali ke meja perundingan untuk membahas perhubungan dengan Fatah. Abbas mengatakan, bahawa pihaknya tidak bermaksud untuk menyingkirkan Hamas kerana Hamas adalah bahagian dari rakyat Palestine meskipun memiliki visi yang berbeda dengan Fatah.
"Kami ingin mereka (Hamas) menemukan jalan yang benar, kami tidak dapat menerima situasi dimana bangsa kami berpecah belah. Kami menyerukan Hamas untuk melanjutkan dialog peringkat negara," ujar Abbas dari Tepi Barat.

Abbas juga menyatakan bahawa Fatah tidak ingin bermusuh dengan Hamas. "Perang biasa adalah perang yang merosak, dan tidak akan menghasilkan apa-apa," ujarnya.
Akhir-akhir ini, Abbas mengancam jika Hamas menolak berdialog sampai akhir tahun ini, ia akan mempercepat pilihanraya parlimen dan pilihanraya presiden. Sedangkan Hamas menegaskan, mereka tidak akan mengakui kepemimpinan Abbas begitu masa jawatan Abbas berakhir pada tanggal 8 Januari 2009 dan Hamas tidak akan membiarkan adanya percepatan pilihanraya sampai jadual pelihanraya yang sebenarnya pada Januari 2010 mendatang. (ln/aljz/aby/YN)


© Hakcipta BALADI 2008

Label:

0 Komen Dan Pandangan :

Catat Ulasan

<< Hadapan


Rekabentuk oleh nurofislam untuk Badan Latihan Dakwah Islamiyah(BALADI)
© 2007-2011 Hakcipta Terpelihara. Di bawah penjagaan Allah. Pastikan anda tidak melakukan sesuatu di luar syarie ketika melayari website ini.