<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8048503654020264196\x26blogName\x3dBadan+Latihan+Dakwah+Islamiah+(BALADI...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://baladi-malaysia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://baladi-malaysia.blogspot.com/\x26vt\x3d-8768871991055156598', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 

MENU

INTRANET

INTERAKSI

ARTIS KAMI

DOWNLOAD

PROMOSI

TERKINI

TERKUMPUL

HIPERRANGKAI

BADAR 1 MALAYSIA

GEDUNG NASYID

Jumlah Ziarah

Semenjak
23 Sya'ban 1428 H
4 September 2007 M


Penziarah Online
web tracker

Kempen Boikot Israel

Direktori Halal
Masukkan No.Kod Bar :



Radio Ikim.fm




Sahabat BALADI

Assalamualaikum dan Ahlan
Wasahlan, Tetamu. Silakan
Log In atau Daftar.



Login with username, password
and session length
Demi Masa

Anugerah Media Islam Negara (AMIN)




Secoret Bicara Dari Unit Penyelenggara ICT dan MULTIMDIA BALADI 2008
 

Syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya BADAN LATIHAN DAKWAH ISLAMIAH (BALADI), MAAHAD DARUL ANUAR dapat membangun laman webnya tersendiri.

Penerokaan dan pembabitan dalam bidang Teknologi Maklumat Dan Komunikasi (ICT) adalah merupakan satu keperluan semasa yang dapat membantu memenuhi kehendak pasaran termasuk dalam bidang pendidikan dengan lebih pantas dan efisien.

Saya berharap agar guru-guru, pelajar-pelajar dan mereka yang terlibat agar memanfaatkan kelebihan yang ada sebaik mungkin khususnya berkaitan sistem penyampaian maklumat, pengurusan sekolah, profesionalisme guru, kecemerlangan akademik dan akhlak pelajar. Dan sekalong tahniah kepada semua pihak yang telah mengerah keringat melayarkan BALADI dipersada seiring tuntutan semasa.


Penulisan
 
Khamis, 30 April 2009

3 dlm 1 = Syampu ke ?

Assalamualaikum

Konsep ketuhanan yg memeningkan dan tidak logik dek akal ..untuk penjelasan ikutilah siri yg ke 5 ini .

Label:

Buang .. Kemudian Ambil Kembali..

Assalamualaikum

Pada kali ini Ahmed Deedat telah membongkar bahawa BIBLE telah diubah sesuka hati oleh para Paderi Kristian ..anda lihatlah pada video ini ( siri yg ke empat)

Label:

Misteri UFO



Assalamualaikum

Siri yg ke 19 ini menceritakan perihal UFO ,adakah UFO wujud ? sekiranya jawapannya ye ,apakah misi mereka ke atas manusia ? mari kita saksikan ..

Label:

Selasa, 28 April 2009

24 RIBU SALINAN ..TIDAK ADA SATU PUN YG SAMA

Assalamualaikum

Pada siri yg ke 3 Adakah BIBLE itu firman tuhan ini diantara membahaskan keturunan Isa a.s .marilah kita saksikan utk mendapatkan keterangannya

Label:

DEMOKRASI !



Assalamulaikum

Demokrasi ! demokrasi ! demokrasi ! .... ini adalah siri yg ke 18

Label:

Isnin, 27 April 2009

Isu - Isu Panas

Assalamualaikum

...seterusnya perdebatan dan penjelasan berkenaan isu-isu agama Kristian yg perlu kita fahami supaya kita dapat menilai agama mana yg benar dan pada ketika itu kita yakin serta boleh mendatangkan bukti apabila ada dakyah-dakyah Kristian ke atas Ummah Islam ...supaya kita tidak lemah mempertahankan anutan kita ( ISLAM ).Ini adalah siri yg ke 2

Label:

Pengganas



Assalamualaikum

Pada siri ke 17 ini mengesahkan Islam sebagai penganas , marilah kita ikuti siri ini

Label:

Jumaat, 24 April 2009

Debat- JIMMY SWAGGART vs AHMAD DEEDAT

Assalamualaikum

Ini adalah debat antara Jimmy Swaggart dengan Ahmad Deedat , ikutilah siri ini kerana ia boleh membuka minda .saksikanlah

Label:

Khamis, 23 April 2009

Santa Claus, Nyayian , Hari Kekasih ,Holloween dan April Fool Bukan Dari Ajaran Kristian

Assalamulaikum

Ini adalah siri yg terakhir berkenaan HARI NATAL yg dijelaskan oleh Mantan Birawati Irene Hanondo , pada kali ini beliau menjelaskan beberapa perkara yg penting ...ikuti kisah ini seterusnya

Label:

Rabu, 22 April 2009

Isau = Isa = Yesua = Yesus =Jesus


Assalamulaikum

Masih lagi dlm persoalan Hari Natal, Apakah hukum mengucapkan SELAMAT HARI NATAL? mari kita cari jawapannya di audio pada siri yg ke 4 ini

Label:

Selasa, 21 April 2009

Media dan Islam

Assalamualaikum

Pada siri yg ke 16 ini menceritakan peranan media , propaganda media ..dan kaitan dgn Islam . saksikanlah

Label:

Isnin, 20 April 2009

Nabi Isa a.s Lahir Pada Musim Panas

Assalamualaikum

Dakwaan Kristian bahawa Nabi Isa dilahirkan di musim sejuk iaitu 25 hb Dis ,adalah palsu dan direka-reka ..ini bukan omongan kosong tetapi berbukti ...dengarkanlah penjelasan matan birawati ini . ini adalah siri yg ke 3

Label:

Rahsia Bendera Israil

Assalamualaikum

Apakah rahsia bendera Israil? Apakah maksud 2 jalur yg terletak di sebelah atas dan disebelah bawah untuk mengetahui saksikanlah siri kali ini .

Label:

Ahad, 19 April 2009

Nabi Isa a.s Di Lantik Menjadi Tuhan

Assalamualaikum

Demi tidak mahu melihat rakyatnya berpecah belah dan mahukan sokongan ,pemerintah Romawi mengistiharkan Nabi Isa lahir pada 25 Dis ..mengapa pemerintah Romawi berbuat demikian ...silalah ikuti audio ini .ini adalah siri yg ke 2

Label:

Kristian Tertipu

Assalamualaikum

Inilah siri yg pertama dlm membongkar "Hari Natal " .sebenarnya saya memaparkan audio ini ( ini bukan video) adalah untuk memberi penerangan kepada sesiapa yg ingin mengetahui agama krtistian yg sebenarnya . Penerangan ini adalah dibuat oleh mantan birawati iaitu Hjh IRENE HANDONO .

Label:

HOLLYWOOD

Assalamualaikum

Siri yg ke 14 ini menceritakan " FUNGSI HOLLYWOOD " sesungguhnya kita sudah lama terperangkap di dlm sistem dajjal ..agak susah untuk keluar dr sistemnya itu .. saksikanlah kisah ini seterusnya.

Label:

Sabtu, 18 April 2009

Yahudi Yg Menyembah KABBALAH adalah bukan Yahudi Yg Sebenar video

video

Assalamualaikum

Si Baju Merah , kalau anda masih ingat ia adalah lagu yg popular pada masa dahulu ,saya tak pasti tahun bila... ,barangkali tahun 80an , sekarang saya baru faham pengertiannya ..terlalu lama Dajjal berjuang untuk di angkat menjadi TUHAN .. ini adalah siri yg ke 13...saksikannyalah

Label:

AGEN DAJJAL


Assalamualaikum

Apakah tuhan MADONNA dengan tuhan Hindu sama? Apakah yg di sembah oleh Madonna sebenarnya ? Apakah yg cuba disampaikan olehnya ... mari kita teliti dan siasat perkara ini pada siri yg ke 12 ini.

Label:

Dakwaan Benjamin

Ini adalah siri terakhir JAWAPAN KEPADA BENJAMIN . untuk mengetahui kesudahan dan kesimpulan video ini ..silalah saksikannya .sekian terima kasih

Label:

Khamis, 16 April 2009

Senjata Ampuh Dajjal

Assalamualaikum

Kalau ditanya siapakah Madonna nascaya ramai yg tahu dan boleh menceritakan peribadinya sehingga makanan kegemarannya ..tetapi sekirannya ditanya siapakah Siti Fatimah Az Zahara nascaya ramai yg tidak tahu siapakah beliau ... eh tak pernah dengar lah penyanyi kampung mane tuu , pekerja kilang ke ? ....itulah hakikatnya mentaliti kita orang Islam ... saksikanlah video ini utuk memahami apa yg saya maksudkan .




Label:

Agama Kristian Memerintahkan Penganut Wanitanya Menutup Aurat ...

Assalamualaikum

Pada siri kali ini menceritakan bahawa ajaran kristian yg awal memerintahkan pengikut wanitanya menutup aurat seperti wanita Islam.. saksikanlah video ini seterusnya .

Label:

Lawak Benjamin ...

Assalamualaikum

Sesungguhnya semua agama itu adalah sama kerana menyeru penganutnya berakhlak mulia tetapi Agama yg diterima olah Allah adalah Islam ,sesiapa yg mencari agama selain drp Islam akan ditolak dan di akhirat kelak dia dikalangan yg rugi ...macam BENJAMIN , bertaubatlah sebelum terlambat . Saksikanlah video ini utk mengetahui jawpan drp dakyah yg dibuat oleh Benjamin.

Label:

ORDER BARU DUNIA YG SEKULAR

Assalamualaikum

Pada siri yg ke 10 ini menceritakan order baru dunia ,ayat ini selalu kita dengar tapi sebenarnya apa? mari kita rungkaikan apa sebenarnya makna disebalik ORDER BARU DUNIA INI..saksikanlah

Label:

Islam Liberal @ Sister In Islam @ sepupunya ..

Assalamualaikum

Dlm ISLAM orang perempuan mudah untuk masuk ke surga ,Syaratnya ialah ,Taat kepada Ibu-bapa ( sekiranya belum berkahwin ) /taat kpd suami ( sekiranya sudah berkahwin) ,dirikan solat fardu sehari semalam , berpuasa di bulan Ramadan ,jaga maruah diri dan tinggalkan maksiat . Kenapa nak tambah bebanan ?dan ambil beban kaum lelaki ..siapa yg suruh ..takde kerja cari kerja ..

Label:

Inilah Islam Liberal...anda salah seorang drpnya?

Assalamualaikum

Kalau jahil mengaku lah jahil jangan buat-buat pandai ... apa erti PHD kalau fardu ain pun tak lepas ... Islam bukan setakat pemikiran bahkan ia lebih drp itu , Islam itu adalah Ilmu kemudian diamalkan dan seterusnya menjadi buah/hasilnya ialah akhlak .

Label:

Yang Murtad Di Kalangan Jahil Islam ..Yg Memeluk Islam Di Kalangan Pakar Kristian ..renungilah


Assalamualaikum

Siri ke 2 ini mengupas isu-isu yg dilontarkan oleh BENJAMIN ( yg asal muslim lalu murtad) dan dijawab oleh Hj AYOB ( dulunya Paderi Kristian Yg Memeluk Islam )..mari kita saksikan

Label:

Akhlak Rasulallah Adalah Al Quran

Assalamualaikum ,

Pada siri yg ke 3 ini menjelaskan mengapa rasulallah berkahwin lebih drp 4 ..untuk mendapat jawapannya saksikanlah video ini selanjutnya

Label:

PESONA DUNIA ..KAWALAN MINDA

Assalamualaikum

Surga itu dikelilingi oleh duri dan kesusahan manakala neraka itu dikelilingi oleh syahwat dan keseronokan , video ini agak " keterlaluan" tetapi yg saya ingin sampaikan ialah objektif nya iaitu ,DAJJAL menggunakan perhiasan dunia untuk dijadikan senjata utk menggoda manusia ..supaya terus lalai dari mengingati ALLAH .

Label:

DOSA WARISAN

Assalamualaikum

Kalau dulu Sheikh Ahmad Deedat telah dapat membuktikan bahawa Yesus tidak dilahirkan pada 25 dis .video kali ini pula membahaskan dosa warisan ..mari kita saksikan .

Label:

KISAH FIRAUN LAGI..

Assalamualaikum


Saksikan kisah Firaun yg terakhir dlm siri yg ke 7 ini ..mudah-mudahan kita dapat menggelak tipu dayanya nanti ..

Label:

Virus Murtad


Assalamualaikum

Lihatlah statistik penduduk Islam di Indonesia drp 90% ( thn 1990) penduduknya Islam merosot kepada 50% ( tnn 2004),satu penurunan yg drastik dan pemurtadan itu menular ke negara kita ,apakah usaha kita utk membendung perkara yg serius ini terus berlaku? Ini adalah siri yg terakhir pendedahan oleh Mantan Birawati ..mari kita saksikan .

Label:

Di Ulangi 25 Dis Bukan Kelahiran Isa a.s

Assalamualaikum

Sheikh Ahmad Deedat dapat membuktikan bahawa Nabi Isa a.s tidak lahir pada 25 hb Disember ,jadi siapa yg lahir pada tarikh itu .... tuhan matahari ? siapa tuhan matahari ? DAJJAL ? ...?

Label:

Islam Liberal ...Fikirkanlah

Assalamualaikum,

Mereka berjihad utk mengkristiankan orang Islam , malangnya orang Islam redo dikristiankan ..saksikanlah mudah-mudahan mendapat iktibar

Label:

MEREKA SANGAT BENCI KEPADA ISLAM

Assalamualaikum

Siri yg ke 4 menjelaskan bagaimana rancangan Kristianisasi di Indonesia berterusan dan semakin rancak ..mengapa boleh terjadi begitu ..ikutilah kisah seterusnya

Label:

SENI BINA UNTUK FIRAUN MODEN

Assalamualaikum

Pada siri yg ke 6 ini memperlihatkan lagi senibina-senibina utk firaun @ Dajjal yg sememangnya dirancang oleh tenteranya tetapi tidak disedari oleh kita ... saksikanlah

Label:

Kalaulah Saidina Ali r.a Masih Hidup...



Assalamualaikum

Beginilah nasib umat Islam tidak siapa yg hirau ,kalau nak murtad murtadlah ia seperti menukar kereta ..mudah . lihatlah manusia yg sudah murtad dlm video ini .. sepatutnya dah tanggal kepala tu...

Label:

KONSEP KETUHANAN YG MEMENINGKAN

Assalamulaikum
Ini adalah siri yg ke 2 yg tercicir .haraf maaf ... saksikanlah pembongkaran Mantan Birawati untuk mencari kelemahan Islam yg berakhir beliau sendiri mendapat hidayah dan memeluk Islam

Label:

FIRAUN YG TERAKHIR

Assalamualaikum

Siapakah yg berani pada masa kini mengaku sebagai tuhan ? ... anda ingin tahu ikutilah kisah ini seterusnya

Label:

PENGUASAAN DAJJAL KE ATAS MANUSIA

Assalamualaikum

Pada siri kali ini mengesahkan bagaimana NEGARA AMERIKA itu wujud ..saksikanlah

Label:

Ummah Islam Umpama Ayam

Assalamualaikum

Begitulah dakyah gereja yg tiada hentinya ,mereka sentiasa mengubah metod dakwah mereka supaya dapat menarik ummat islam yg tidak kuat imannya ke dlm Agama Kristian...saksikan video ini utk mengetahuinya

Label:

KAWALAN MINDA

Assalamualaikum

Sedar tak sedar rupa-rupanya minda kita sedang dikawal oleh Dajjal , sebahagian hidup kita ,kita habiskan dengan melihat TV ,BERMAIN GAME ,mendengar radio dsb sehingga kadang-kadang mengabaikan perintah Allah ..untuk mengetahuinya secara lanjut ikutilah siri ini seterusnya

Label:

MAKAM RASULALLAH

Assalamulaikum

Seterusnya pengembaraan rohaniah saudari Aslina ke makam Rasulallah ... apa yg terjadi di sana .ayoh ikuti kisahnya siri yg ke 6 ini .

Label:

Aslina Hidup Kembali

Assalamualaikum

Pada siri terakhir ini Saudari Aslina diperlihatkan manusia disiksa dengan jumlah yg begitu ramai sehingga saudari Aslina cuba untuk membebaskan mereka drp siksaan ..adakah usahanya berhasil..mari kita saksikan

Label:

Manusia Berusia Sebaya Di Akhirat.

Assalamualaikum.

Bermulalah pengembaraan ASLINA di alam barzakh ..di perjalanan itu beliau bertemu arwah bapanya ,terjadilah dailog ... apakah dailog beliau dengan arwah bapanya ... mari saksikanlah siri yg ke 4 ini.

Label:

Azab Anak Derhaka

Pada siri yg ke 5 saudari Aslina terus menceritakan pengalaman rohaniahnya di alam barzakh dan akhirnya menemui titik penemuan yg mengembirakan ..apakah titik penemuan itu ! ikutlah kisah seterusnya ..

Label:

SIHIR KUNO YAHUDI

Assalamualaikum

Sudah sampai masanya saya paparkan EDISI BONGKAR The Arrivals yg lengkap selepas ini . Pada paparan siri yg terdahulu iaitu siri 25 hingga ke siri ke 36 adalah kisah pembongkaran identiti DAJJAL . Edisi lengkap ini bertujuan memberi gambaran dan bukti secara menyeluruh atas bencana yg akan berlaku ke atas seluruh manusia . Jom saksikan.

Label:

MENGKAJI UNSUR TENAGA PADA REKA BENTUK BANGUNAN

Assalamualaikum

Siri yg ke 3 ini ada 2 siri ( agaknya ini siri yg ke 2 ) akan datang inssyaallah saya akan paparkan siri yg ke 2 dari siri yg ke 3 . Di sebalik reka bentuk bangunan ada tersimpan rahsia yg belum kita ketahui ..baiklah untuk mengetahuinya , ikutilah siri ini . Terima kasih

Label:

BILA WAKTU TELAH TERHENTI



Sebuah lagu
Serangkap tazkirah
manusia lalai selalu
saling mengingat pada ALLAH

Label:

UMMAT ISLAM YG TERBUKTI LALAI

Assalamualaikum,

Siri pertama STRATEGI KRISTEN MEMURTADKAN UMMAT ISLAM mudah-mudahan dapat membuka mata hati kita sebagai penganut ISLAM baka untuk menuntut dan mengkaji serta mengamalkan amalan ISLAM yg kita tinggalkan ..ayoh kita saksikan .

Label:

Pak !! Jangan Mati Dulu Ya...



Assalamualaikum'
Menurut Paman ( Pak Cik ) Aslina , berdasarkan pengamatannya , Aslina sudah meninggal dunia selama 2 jam kemudian diikuti koma selama 2 hingga 3 hari ...ikutilah pengalaman paman Aslina yg melihat sendiri Aslina meninggal dunia , pada siri ke 2 ini .

Label:

Sakitnya Mati .

Assalamualaikum

Seterusnya Paman Aslina menceritakan sedikit pengalaman kerohanian yg diceritakan kepadanya oleh Aslina . .. ikutilah kisah selanjutnya pada siri yg ke 3 ini.

Label:

MATI HIDUP SEMULA SIRI 1

Assalamualaikum

Aslina seorang gadis, berumur 21 tahun telah disahkan meninggal dunia di Hospital Melaka dan kembali koma selama beberapa jam , ketika beliau "mati " dan " koma " itu AlLAH membawa Aslina mengembara ke alam Barzakh ... ikutilah pengalaman Aslina dlm siri pertama ini.

Label:

Pak Cik boleh guna bulu bashu...




Assalamulaikum

Kehidupan Umat Islam semakin bahagia semenjak PEMBUKAAN MEKAH ... ikutilah siri yg terakhir dlm MUHAMMAD UTUSAN TERAKHIR ini . selamat menonton . akan datang siri MATI HIDUP SEMULA akan datang menemui anda.terima kasih

Label:

TAK PERNAH DIBUAT DEK ARAB...




Assalamualaikum

Siapakah yg mencadangkan parit digali disekitar MADINAH ? Mampukan parit itu menahan tentera MUSYRIKIN drp menyerang MADINAH ... kita lihat kisah seterusnya pada siri ke 10 ini

Label:

FATHUL MAKKAH

Assalamualaikum

Pada siri yg ke 11 ini tentera Islam akhirnya dapat membuka KOTA MAKKAH MUKAROMAH ..saksikan kehebatan tentera Islam yg tidak terkalahkan apabila berperang...

Label:

Ooo.. NAK MENYAMAR ...!?

Assalamualaikum ,

Kisah Nabi Isa a.s yg dipesongkan dan disamakan dgn KISAH HORUS tuhan matahari. menimbulkan kekeliruan dikalangan pengikut MASIHIAH /kristian .. lihat kisahnya pada siri yg ke 36 ini .

Label:

NATIONAL TREASURE

Assalamualaikum

Rabbi JUDIS menafikan tentang penggalian bawah tanah disekitar masjidil Aqsa ,kerana ORANG YAHUDI pun di larang memasuki "KUIL" tersebut ... MENGAPA? .Siapa yg boleh masuk ? Sungguh bertuah manusia itu . Ataupun sungguh laknat orang itu!! Untuk mengetahui jawapan saksikan lah kisah seterusnya pada siri ke 35 ini.

Label:

KUIL SOLOMON

Assalamualaikum

Saksikan lah sejarah bagaimana kitab TAURAT diubah oleh sebahagian Pendita Yahudi pada siri yg ke 34 ini ...mudah-mudahan anda mendapat manfaatnya

Label:

MAAL HIJRAH - Tiada hijrah selepas ini

Assalamualaikum

Pada siri yg ke 8 ini mengesahkan hijrah RasulAllah dan berlakunya siri-siri peperangan di dlm Islam ...saksikan lah

Label:

UMMAYAH mati di tangan BILAL

Assalamualaikum

MUHAMMAD HIDUP !!! begitulah cintanya para sahabat kepada gurunya iaitu rasulallah . Adakah ada di dlm hati kita cinta itu ? saksikan siri yg ke9 ini utk mengetahui kisah selanjutnya MUHAMMAD UTUSAN TERAKHIR ini .

Label:

1 DARJAH BERBEZA ALAM SEMESTA AKAN HANCUR

Assalamualaikum

Pada siri yg ke 32 ini membuktikan alam semesta ini dicipta bukanlah sia-sia ,Alam ini dicipta untuk ............?, menurut kajian 2 dekat astrofizik mengatakan alam semesta ini akan hancur sekiranya kedudukan antara planet atau sebagainya berbeza walaupun cuma satu darjah sahaja ! .dlm siri ini juga kita akan melihat rupa penerbit filem ini iaitu saudara NOREAGA dan ACHERNAHR,selamat menonton.

Label:

MASALAH...made by man

Assalamualaikum

Bapa borek anak rintik , apa yg kita buat menjadi " idola " kepada anak-anak kita ,jadi utk menentukan masa depan , kita wajib perbetulkan diri kita supaya menjadi ikutan generasi kemudian ...ikutilah siri yg ke 33 ini .

Label:


Rekabentuk oleh nurofislam untuk Badan Latihan Dakwah Islamiyah(BALADI)
© 2007-2011 Hakcipta Terpelihara. Di bawah penjagaan Allah. Pastikan anda tidak melakukan sesuatu di luar syarie ketika melayari website ini.