<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8048503654020264196\x26blogName\x3dBadan+Latihan+Dakwah+Islamiah+(BALADI...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://baladi-malaysia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dms\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://baladi-malaysia.blogspot.com/\x26vt\x3d6887039431785296270', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
 

MENU

INTRANET

INTERAKSI

ARTIS KAMI

DOWNLOAD

PROMOSI

TERKINI

TERKUMPUL

HIPERRANGKAI

BADAR 1 MALAYSIA

GEDUNG NASYID

Jumlah Ziarah

Semenjak
23 Sya'ban 1428 H
4 September 2007 M


Penziarah Online
web tracker

Kempen Boikot Israel

Direktori Halal
Masukkan No.Kod Bar :



Radio Ikim.fm




Sahabat BALADI

Assalamualaikum dan Ahlan
Wasahlan, Tetamu. Silakan
Log In atau Daftar.



Login with username, password
and session length
Demi Masa

Anugerah Media Islam Negara (AMIN)




Secoret Bicara Dari Unit Penyelenggara ICT dan MULTIMDIA BALADI 2008
 

Syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya BADAN LATIHAN DAKWAH ISLAMIAH (BALADI), MAAHAD DARUL ANUAR dapat membangun laman webnya tersendiri.

Penerokaan dan pembabitan dalam bidang Teknologi Maklumat Dan Komunikasi (ICT) adalah merupakan satu keperluan semasa yang dapat membantu memenuhi kehendak pasaran termasuk dalam bidang pendidikan dengan lebih pantas dan efisien.

Saya berharap agar guru-guru, pelajar-pelajar dan mereka yang terlibat agar memanfaatkan kelebihan yang ada sebaik mungkin khususnya berkaitan sistem penyampaian maklumat, pengurusan sekolah, profesionalisme guru, kecemerlangan akademik dan akhlak pelajar. Dan sekalong tahniah kepada semua pihak yang telah mengerah keringat melayarkan BALADI dipersada seiring tuntutan semasa.


Penulisan
 
Jumaat, 10 April 2009

Antara Ziarah dan Tragedi



07 APRIL - Bertempat di HOSPITAL RAJA PEREMPUAN ZAINAB II, Kota Bharu jam 04.18 petang, kami dari BALADI dan pihak APIM (ALUMNI PELAJAR ISLAM MADA) telah menziarah sahabat kami yg juga merupakan anggota BALADI bagi tahun 2008 yang kini terlantar di Hospital kerana Demam Denggi. Beliau yang dimaksudkan adalah IZZ ABDUS SALAM BIN ABDUL JAMIL, Izz yang di katakan mula demam bermula khamis (2 April 2009) ketika di rumah sewanya di pasir mas lagi. Sehari sebelum dari Izz mula demam, beliau dikatakan mula rasa sakit-sakit sendi dan demam biasa. kemudian di masukkan ke hospital pada hari isnin (6 April 2009). Mengikut pemeriksaan pihak hospital, Izz dikatakan mungkin menghidap Denggi atau Malaria. Jadi sama-samalah kita doakan untuknya dan ringankan sendi-sendi untuk solat hajat untuknya agar dipermudahkan dalam menempuh ujian duniawi ini. Bagi sesiapa yang ingin melawat Izz boleh ke HOSPITAL RAJA PEREMPUAN ZAINAB II, Kota Bharu, Wad 9, bilik no 3.

Semasa pihak kami menziarah menziarah izz, lalu kedengaran kekocohan dari pihak hospita. lalu datang jururawat betanyakan kepada kami adakah kami ada terdengar dari arah luar tingkap tempat Izz itu. kemudian kami terasa hairan kerana tiada apa yang kami dengar, lalu kami di khabarkan seorang pesakit pada bilik sebelah telah membunuh diri kerana tidak tahan menahan sakitnya. Na'uzibillahimin zalik~ itulah yang dimaksudkan dengan tajuk kami "Antara Ziarah dan Tragedia". Hajat di hati ingin mengambil gambar mayat tersebut tetapi terasa seram pula. Sekian, Wallahu'alam..



Maklumat tentang Izz,

IZZ ABDUS SALAM ABDUL JAMIL, berasal dari perak. Mula menuntut di Maahad Draul Anuar (MADA) pada tahun 2006 hingga 2008. Memegang jawatan sebagai Ketua Lujnah Siaran, Penyelidikan & Buletin (L004) pada tahun 2008 dn memegang sebagai Setiausaha bagi JABATAN ICT MADA 2008.

Label: ,

0 Komen Dan Pandangan :

Catat Ulasan

<< Hadapan


Rekabentuk oleh nurofislam untuk Badan Latihan Dakwah Islamiyah(BALADI)
© 2007-2011 Hakcipta Terpelihara. Di bawah penjagaan Allah. Pastikan anda tidak melakukan sesuatu di luar syarie ketika melayari website ini.